Powszechnie copywriting kojarzy się z dużymi firmami korzystającymi z usług agencji reklamowych. Czas zerwać z tym stereotypem – z usług copywritera-freelancera często korzystają niewielkie firmy. A to przynosi im wielkie korzyści.

Copywriting nie jest zarezerwowany jedynie dla większych firm. Korzyści, jakie niosą ze sobą treści wysokiej jakości, mogą przyczynić się do rozwoju także niewielkich przedsiębiorstw. Z tego artykułu dowiesz się, jakie znaczenie ma copywriting dla małych firm i czy warto zdecydować się na copywritera, gdy prowadzi się niewielką firmę.

Copywriting dla małych firm – podstawy i założenia

Główny cel korzystania z usług copywritera, zarówno w przypadku dużych oraz średnich firm, jak i zdecydowanie mniejszych przedsiębiorstw, w dużej mierze pozostaje taki sam. Posłużmy się dwoma przykładami – rozbudowaną agencją eventową oraz niewielkim warsztatem samochodowym w małej miejscowości. Dobrze skonstruowana treść na stronach internetowych obu podmiotów jest absolutną podstawą – działa bowiem jako wizytówka, która ma na celu zachęcenie potencjalnych klientów do konkretnego działania; skorzystania z oferowanych przez firmę usług. Agencja eventowa może pochwalić się w tym celu większym portfolio, wysunąć na pierwszy plan zrealizowane zlecenia. Niewielki warsztat również ma swoje asy w rękawie, które powinny zostać wyciągnięte przez profesjonalnego copywritera.

Widzimy zatem, że główna funkcja copywritingu jest taka sama dla obu podmiotów. Oznacza to, że copywriting dla małych firm jest równie skuteczny i daje równie wiele korzyści, co większym przedsiębiorstwom.

Poprawa widoczności

Tą płaszczyzną, gdzie copywriting ma większe znaczenie dla małych firm, jest optymalizacja strony pod kątem algorytmy wyszukiwarki Google. O znaczeniu Search Engine Optimization pisałem w artykule, gdzie wyjaśniam, czym są teksty SEO i jaki mają wpływ na pozycjonowanie. Jeżeli więc jesteście zainteresowani szczegółami, to odsyłam do tekstu.

Przypomnijmy jednak podstawy – pod terminem SEO (ang. Search Engine Optimization) rozumiane są wszelkie działania, które mają na celu zoptymalizować stronę internetową tak, by ta znajdowała się jak najwyżej na stronach wynikowych wyszukiwarki. Mówiąc jeszcze prościej i bardziej ogólnie – są to takie zabiegi, dzięki którym firmy mogą pozyskiwać nowych klientów oraz być widoczne dla osób poszukujących konkretnej usługi czy danego produktu. Jest to kluczowe dla wielu branż i rodzajów biznesu – m.in. sklepów internetowych czy wszelkich działalności bazujących na sprzedaży.

Można pokusić się o stwierdzenie, że SEO copywritng ma większe znaczenie dla mniejszych firm, ponieważ pozwala im osiągnąć większe wzrosty. Przykładowo: dla wspomnianej już rozbudowanej agencji pozyskanie trzech nowych zleceń jest niewielkim, kilkuprocentowym wzrostem. Z kolei dla niedużych firm zdobycie zaledwie trzech nowych klientów może być wzrostem na poziomie kilkudziesięciu procent.

Oczywiście nie będzie to jedynie zasługa copywritera. Przy prowadzeniu własnej firmy o niewielkich rozmiarach warto zainteresować się podstawami SEO. Niekiedy sama optymalizacja witryny może dać wiele korzyści w postaci wzrostu sprzedaży produktu czy usługi bądź też zdecydowanej poprawy widoczności w sieci.

Zyskuj wizerunkowo

Na podkreślenie zasługują również korzyści wizerunkowe, jakie niesie ze sobą skuteczna treść. Dzięki temu nasza firma będzie kojarzona z wysokim poziomem profesjonalizmu, co może być jednym z czynników przesądzających o pozytywnej decyzji klienta. Ciekawe i angażujące odbiorcę treści będą działać na naszą korzyść przez bardzo długi czas – inwestując w copywritera, pozyskujemy narzędzie do pozyskiwania klientów. Czy copywriting ma więc duże znaczenie dla małych firm? Odpowiedź na to pytanie wydaje się już jednoznaczna.